Közérdekű adatok

c) A felhasználói panaszok intézésével kapcsolatos információk

2011. évi CCIX. törvény a víziközmű-szolgáltatásról 48.§ (1) bekezdés szerinti közzététel

Felhasználói beadványok, megkeresések

  • felhasználói beadvány: olyan kérelem, megkeresés, amely a felhasználó a víziközmű-szolgáltatóval fennálló jogvi-szonyával, annak létrehozásával, tartalmával, megszüntetésével összefüggő igény elintézésére irányul. Történhet személyes, telefonos, vagy írásbeli (levél, fax, e-mail, stb.) úton.
  • reklamáció: olyan felhasználói beadvány, amely egyéni (vélt vagy valós) jogsérelem vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul.
  • panasz: felhasználói panasznak azt az írásos felhasználói beadványt, vagy szóban, telefonon, faxon vagy e-mailen előadottakat kell tekinteni, amikor a felhasználó a víziközmű-szolgáltatóhoz intézett korábbi reklamációjára megtett intézkedése ellen, vagy éppen a vártintézkedés elmaradása miatt emel kifogást. Minden esetben panasznak kell tekinteni a felhasználó által közvetlenül a Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vagy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnak küldött reklamációt.

Nem minősül fogyasztói panasznak:

  • a tulajdonosváltozás, adatváltozások bejelentése,
  • a méltányossági kérelem (részletfizetés, fizetési halasztás, csatornadíj jóváírás),
  • a fogyasztási hely szolgáltató általi felkeresésére vonatkozó időpont egyeztetések (pl. mérőcsere, mellékmérő plombálása),
  • a folyószámla egyenleg egyeztetése,
  • a vízmérő állás bediktálása, bejelentése,
  • a számlamásolat, csekkpótlás kérése,
  • átlag mennyiség módosítási igénye,
  • az eseti egyedi számla kérése,
  • az általános bejelentések a szolgáltatásokról (pl. javaslatok, igények jelzése, stb.)
  • tájékoztatás kérése.

A panaszügyek kezelésének rendje:
Szóbeli panasz az ügyfélirodán szóban bejelentett panasz vagy a telefonon közölt panasz. Szóbeli panaszt a szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról panaszfelvételi jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát személyesen a felhasználónak azonnal átadja. A panaszfelvételi jegyzőkönyvbe rögzítésre kerül a felvevő ügyintéző neve, a panaszt tevő személy adatai, elérhetősége, valamint a panasz rövid ismertetése, és a panaszt alátámasztó dokumentumok.

Telefonon közölt szóbeli panasz esetén – amennyiben azonnal nem kerül orvoslásra – a szolgáltató szintén jegyzőkönyvet vesz fel és a jegyzőkönyvet az érdemi válasszal egyidejűleg küldi ki a felhasználónak.

Írásbeli panasznak minősülnek a levélben, faxon, e-mailben érkező panaszok.
A szolgáltató mind a telefonos ügyfélszolgálati megkeresést mind pedig az írásbeli panaszt egyedi azonosító számmal látja el. Írásbeli panaszt és a szóbeli panasz alapján kiállított jegyzőkönyvbe foglalt panaszt 15 napon belül köteles a szolgáltató kivizsgálni és érdemben, írásban megválaszolni. Az ügyintézési határidő egy újabb 15 nappal indokolt esetben meghosszabbítható.

A szolgáltató az írásbeli panaszt, panaszfelvételi jegyzőkönyvet, az írásbeli választ és a válasz megküldését igazoló postai dokumentumot 5 évig köteles megőrizni a szolgáltató irattárában (archiválás). A telefonbeszélgetésről a hangfelvételt 5 évig köteles megőrizni a szolgáltató.

Jogos panasz esetén a szolgáltató azonnal intézkedést végez és egyidejűleg a korrekcióról, a tett intézkedésekről 15 napon belül értesíti a felhasználót.

A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles az elutasítás indokát közölni és egyben tájékoztatást adni arról, hogy mely hatósághoz, illetve békéltető testülethez fordulhat a felhasználó.
Ezen hatóságok a lentebb lévő „szabályzások” menüpontban találhatóak.

A válaszadás elmulasztásának következményei:
Amennyiben a felhasználó a panaszára határidőben választ nem kap, úgy kötbérre jogosult.

A kötbér mértéke:
– a késedelem minden napja után 500.- Ft,
– de maximum 5.000.- Ft.

A jelen eljárási rendben nem szabályozott kérdésekben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv., valamint a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. tv. rendelkezései az irányadók.

További közzétételek

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról – Általános közzétételi lista

A BARANYA-VÍZ Zrt. hivatalos elérhetőségei

Szervezeti felépítés

Vezetők és elérhetőségeik

Ügyfélkapcsolati vezető és az ügyfélfogadási rend

Testületi szerv esetén a testület szervezeti adatai

Irányított testületek

Tulajdonolt társaságok adatai

Alapított közalapítványok adatai

Alapított költségvetési szervek adatai

Alapított lapok adatai

Felügyeleti szervek adatai

Jogszabályok, szabályzatok

Országos illetőségű szervek tevékenysége

Helyi önkormányzat önként vállalt feladatai

Államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben hatáskörrel rendelkező szervek megnevezése

A BARANYA-VÍZ Zrt. szolgáltatási díjai

Adatvédelmi nyilvántartás

Nyilvános kiadványok

Testületi szerv döntéselőkészítési rendje

Jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok

Hirdetmények, közlemények

A BARANYA-VÍZ Zrt. pályázatai

Alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések

Közérdekű adatigénylés

Statisztikai adatok

Közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás

Közadatok újrahasznosítása

Közadatok hasznosításával kapcsolatos ÁSZF

Különös és egyedi közzétételi listák, Megállapodások

Újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája

Közadat és kulturális közadat újrahasznosítás céljára készített ÁSZF

Közadat és kulturális közadat újrahasznosításáért fizetendő díjak

Közadatok újrahasznosításáról szóló jogorvoslati tájékoztatás

Közadatok újrahasznosításáról szóló megállapodások

Kulturális közadatok digitalizálásáról szóló megállapodások

Közadatok újrahasznosításához való gyűjtésének fedezete

Beszámolók

Személyzeti adatok, juttatások

Nyújtott támogatások

Államháztartáshoz tartozó szerződések megnevezése

A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok

Nem alaptevékenységre vonatkozó kifizetések

Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása

Közbeszerzési információk

2011. évi CCIX. törvény a víziközmű-szolgáltatásról 48.§ (1) bekezdés szerinti közzététel

a) Az ellátásért felelőssel kötött megállapodások

b) Üzletszabályzat

c) A felhasználói panaszok intézésével kapcsolatos információk

d) A feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói társadalmi érdekképviseletek elérhetőségei

e) Éves beszámoló

f) Beszerzési szabályzat

24/2013. (V.29) NFM rendelet 4. melléklet szerinti közzététel

2. A feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói társadalmi érdekképviseletek elérhetőségei

3. A víziközmű-szolgáltató által ellátott települések listája

4. Az ellátásért felelőssel kötött megállapodások

5. Üzletszabályzat

6. Laboratóriumi vizsgálatok

7. Ellátó rendszerek műszaki adatai

8. Az ügyfélszolgálati ügyek, ügyleírások, a panaszkezelés menete,a hibabejelentés lehetőségei, és az ügyfélfogadási rend

9. Díjkalkulátor

10. Beszerzési szabályzat

2009. évi CXXII. törvény a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről 2.§ szerinti közzététel

1.- 2. Személyzeti adatok, juttatások

3. Gazdasági társaság vagyonával összefüggő árubeszerzésre, építési beruházásra, stb. szerződések

2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről

A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk. Általános közzétételi lista II.-11.

Közbeszerzési információk (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről). Általános közzétételi lista III.-8.

Vállalatirányítási rendszer

Vállalatirányítási rendszer

Éves energetikai adatok

Éves energetikai adatok

Üzemelés

Hibabejelentés

Ha közterületen vagy vízmérőhelyén csőtörést tapasztal, kérjük, hívja diszpécserszolgálatunkat!
Segíthetünk?

Ügyintézés

Segítünk, hogy minél kényelmesebben intézhesse ügyeit!
Váltson ön is e-számlára

Email / Pdf alapú számla

Korábbi, papír alapú számláját cserélje elektronikus számlára.
Elérhetőségeink
Közérdekü
Megszakítás